Silkolene motoRun 2025. - motoros tájékozódási verseny

nap
óra
perc
másodperc
RAJT!

Szlovénia, Ausztria útvesztőin

2025. július 3-6.

Intro

Szeretnénk megköszönni a 2024-ben tapasztalt töretlen bizalmatokat a tavaly némileg átformált szervező gárdánkkal várunk benneteket az idei kalandra is. Azonos (mérnökös) szemléletű itinerrel, még pontosabb átlagsebesség méréssel és persze hűen hagyományainkhoz parádés kalanddal várunk Benneteket. Ha párotok hezitál bíztassátok. Bár mindenki kedvese elfárad a nap végére, de több szem többet lát alapon, az utasok segítsége mindig előny a csapatnak, a közösen megélt élményről nem is beszélve 🙂

Idén kérjük, hogy a csapatkapitány kezdje lehetőség szerint a nevezést, adjon meg ott a CSAPATNEVET és azt ossza meg társaival azok nevezése előtt. Így előre látjuk majd az alakuló csapatokat, ami a maximális csapatszám miatt szükséges, illetve elkerülhető vele a felesleges matricák költsége.
A versenyszabályzatot a regisztráció előtt! olvassátok el a változások miatt. Ide írtam be a menüt is 🙂

Bemutatkozás

A Silkolene motoRun egy nemzetközi közutakon zajló motoros tájékozódási túraverseny, amelyen az indulók tájékozódási képességüket és precíz, szabályos motorozási tudásukat tehetik próbára. A szervező csapat tagjai közül többen részt vettünk a 2010 után rendezett Bike Maraton futamok előkészítésében és lebonyolításában. A 2005 óta létező Bike Maratonokon és az ugyanezen időszakban szervezett BMW MTM 24 órás túraversenyeken sokáig versenyzőként álltunk rajthoz, majd a 2011-es Test Run már részvételünkkel került megrendezésre. 2012-ben a szezon végén, az Aegon és a BMW támogatásával ismét 24 órás Bike Maratont rendeztünk. 2013-ban a BMW első számú támogatóvá lépett elő, így ismét némileg újszerű 24 órás Bike Maraton nemzetközi túraverseny volt, de most már a szezon kellemesebb részében, július elején. A verseny újdonsága a “rendes” éjszakai pihenő volt, így “csupán” szűk 900 kilométeres távot kellett abszolválni a 2 vagy 3 motorból álló csapatoknak. Ez a rendszer azután annyit változott, hogy a program már pénteken elindult, a verseny maga azonban szombat este véget is ért – így a mezőny a közös szálláson minimum két éjszakát töltött együtt. A 2025-ös verseny, a 2024-ban bevált módon csütörtök esti regisztrációval kezdődik, majd közel azonos hosszúságú pénteki és szombati versenytáv után ér célba. Az útvonal 3 országot is érinteni fog!

A verseny célja

A versenyen csak azok a 2-4 motorból álló csapatok indulhatnak (utas szállítása megengedett), akiknek a nevezését a szervezők visszaigazolták. A versenyt csapatversenyként szervezzük, így csak azok a csapatok értékelhetők, amelynek legalább két tagja teljesítette a távot, tehát motoron be is érkezett a célba. A csapatok indulási sorrendjét a helyszíni regisztráció dönti el, amire a verseny előtti esti közös vacsora után, annak helyszínén kerül sor. A versenytávon a rajzos (roadbook) itiner alapján kell végignavigálni. A csapatok minden tagja kap itinert. Megadjuk azt az átlagsebességet is, amelyet újabb átlagsebesség utasításig tartani kell az útvonal során. A cél navigációs hiba nélkül pontosan a megadott átlagsebességekkel végigmotorozni a teljes távot és teljesíteni valamennyi feladatot.

A verseny lebonyolítása

A verseny pénteken reggel indul és szombat késő délután ér célba. A regisztráció a rajt előtti nap 18 órakor kezdődik, ekkor kell az egyénileg nevezett résztvevőknek csapatokat alkotniuk. A csapatok egyaránt állhatnak kettő, három vagy négy motorból, a csapat létszáma tehát 2-8 fő lehet (a motorok és az utasok számának függvényében). Az első csapat pénteken 8:00-kor rajtol, a többiek 1,5 vagy 2 percenként követik (a mezőny méretének függvényében). A verseny első felének végén az átlag tartása esetén még sötétedés előtt éjszakai pihenőre érkeznek be a versenyzők, ahol meleg vacsora várja őket. A verseny második része szombaton reggel 8:00-kor indul és hasonló lebonyolítási rendszert követve ugyanaz nap késő délután ér célba. A befutó után is közös meleg vacsora következik, majd vasárnap reggel 9:30-kor az eredményhirdetéssel zárul a program. A verseny távját a csapatoknak a közlekedési szabályok betartása mellett a szervezők által meghatározott útvonalon és átlagsebességgel kell teljesíteniük. A táv végig burkolt, aszfaltos úton vezet. A versenyen való részvétel semmiféle jogosultságot nem ad a közlekedési szabályok be nem tartására, a bírságolás elkerülés érdekében nem lehet hivatkozni rá. A versenyen mindenki saját felelősségére vesz részt, ezt a felelősséget nem háríthatja át, nem ruházhatja másra. Ezt minden jelentkező a jelentkezésével együtt tudomásul veszi és elfogadja.

Értékelés

A szervezők a szakaszokon tetszés szerint ellenőrizhetik a csapatok átlagsebességét, valamint a csapatvezető motor kilométerórájának állását. Ez oly módon történik, hogy a pontőrhöz érkező csapat a pontőr telefonjához érinti a regisztráció során átvett PROXY kártyáját, továbbá az érkező csapat rajtszáma alapján a pontőr felírja a csapatvezető motor kilométeróra-állását (az össz-kilométer mellett az egyik, reggel lenullázott rész-számláló adatát is), illetve további információkat adhat a csapatnak. Az előírt átlagtól való eltérés minden kilométer/órája 1 hibapontot jelent késés esetén és 10 hibapontot korai érkezés esetén. A rendezők által előzetesen regisztrált versenytávtól eltérő utat megtevő, vagy rövidebb távon érkező csapatok 1 hibapontot kapnak kilométerenként. FONTOS: a csapatot vezető motor kilométerórájához a nevezéskor minden csapatkapitány megadhat egy korrekciós szorzót – a regisztrált távolságokat ezután ennek figyelembevételével számítják ki az értékeléskor a szervezők. Amennyiben egy csapat az etap során észleli a pontőrt és annak látótávolságában félreáll, a pontőrnek kötelessége odaérkezettként feljegyezni a csapatot. Amennyiben a csapat rossz irányból érkezik a pontőrhöz, az átlagsebességtől és a távolságtól való eltérésen felül további 10 hibapontot kap. Amennyiben egy csapat kihagy egy ellenőrzési pontot, 50 hibapontot kap. Útvonaltévesztés esetén a résztvevőknek lehetőségük van felhívni egy diszpécsert, aki helyzetük meghatározása után segít nekik eljutni a legközelebbi itiner pontig, és onnan jó irányba folytatni a versenyt. Ez a “szolgáltatás” 10 hibapontba kerül. A versenyt az a csapat nyeri, amely a táv során a legkevesebb hibapontot szerzi meg. FIGYELEM! NEM ÉRDEMES ROHANNI! A szakaszok átlagsebessége úgy kerül meghatározásra, hogy azok a KRESZ szabályok maximális betartásával hibapont nélkül teljesíthetőek.

A verseny feladása

A verseny feladása vagy különleges szituáció (baleset, meghibásodás) esetén a résztvevők kötelesek felhívni az itineren olvasható információs telefonszámot, tájékoztatni a szervezőket. Amennyiben egy kettőnél több motorból álló csapat egyik tagja kiesik, a megmaradt motorok érvényesen befejezhetik a futamot. Kivétel azokban az esetekben, ha a csapatvezető motor magára marad (egyedül nem lehet részt venni a versenyen), illetve amikor a csapatkapitány adja fel, hiszen ekkor a távolság ellenőrizhetetlensége miatt az egész csapat kénytelen feladni a küzdelmet.

Rajt, cél és pihenők

Hotel Lipa (9970 Szentgotthárd, Gárdonyi u 1.)

 

Nevezési díj

TípusaÁraTartalma

Vezető

33.000 Ft

Emlékpóló, emlékmatrica, itiner, két vacsora.

Utas

22.000 Ft

Emlékpóló, itiner, két vacsora.

A részvételi díj nem tartalmazza az üzemanyag-költséget, a szállásokat, a vacsorán felüli fogyasztást, a további étkezéseket, a kötelező- és egyéb jármű- és személyi biztosításokat.

Szálláskeresőknek

MEGTELT A LIPA!
A LIPA Hotelben minden szoba betelt alig 2 nap alatt. Kérlek a továbbiakban bookingon vagy más portálon keressétek a közeli lehetőségeket. Köszönjük